LEAN Folyamatszervezés
Arra a kérdésre keressük a választ, miként lehet:
- Veszteségeket minimalizálni
- Értéket növelni
- Költségeinket csökkenteni
A lean a működési folyamat, az elérendő cél, a vevői szándék megértése, és a folyamatban dolgozó munkatársak tiszteltére alapuló szervező rendszer.
Milyen eszközöket használunk?
Folyamatos fejlesztés
Veszteségforrás detektálás
Értékáram elemzés
Vevőközpontú látásmód
Hogyan segít a LEAN?
A lean rendszer nem csodafegyver, de roppant hatásos, ha a folyamatban részt vevő munkatársak azonosulni tudnak a folyamatos fejlesztés elvével. Ha megtanulják, hogy minden folyamat vége egy másiknak a kiindulópontja, hogy nem gyártunk rossz terméket, nem adunk át hibás terméket a másik állomásnak, de ha látjuk a hibát, akkor azt nem is vesszük át további megmunkálásra. Így válunk egymás belső vevőjévé, egy jól működő, költséghatékony, értéklánccá. Beazonosítjuk a veszteségfaktorokat, ezek felszámolására közösen és átgondolt módon kikísérletezzük a legjobb megoldást, bevezetjük, megtanuljuk az új gyakorlatot. Értékes végtermékünk tehát az elégedett vevő lesz, aki magas minőségben, határidőre és költséghatékony módon kapja meg amit megrendelt tőlünk. Ebben érintett a fejlesztő szemlélettel bíró felső vezető, a változásokat jól kezelni tudó középvezető, a kreatív munkatárs, aki képes önállóan dolgozni. Egy jól működő lean rendszer bizalmi alapja a stabil, kiszámítható szabályozott folyamat.